Consorcio Interuniversitario de Galicia

Consorcio para o desenvolvemento de aplicacións de xestión universitaria de Galicia

250103
1ra Edición
Introdución ao modelado poligonal con Blender 3D

Horas:

25 horas

Financiación:

Aporte Universidades

Destinatarios:

Persoal PDI

Prazas

PAS

PDI

PAS

PDI

20

PAS

PDI

Datas, Horarios e Sesións

Data Inicio

22/09/2025

Data Peche

10/11/2025

Tipos Formación

Formación Online
Aula virtual (Webinars)

Datas e horarios

Luns
Venres

Número Webinars

15

Enlace ao curso

Enlace non requirido ou non creado o curso na plataforma de formación.

Necesidades, prerrequisitos e inf. xeral

Necesidades a cubrir

Iniciar ó alumnado nun entorno de creación dixital 2D e 3D Open Source, estándar en diversas industrias.

Prerrequisitos

Desenvolvemento en Windows, MacOS ou Linux. Dispoñibilidade de acceso a unha computadora para desenrolar o curso.

Carácter

15 sesións en directo en formato de videoconferencias e uso da aula virtual do CIXUG: https://formar.cixug.gal/

Medios necesarios

Unha computadora que, sen ter que ser especialmente potente, si que é necesario que sexa relativamente recente (5 anos, aproximadamente), e teña unhas características que permitan mover unha escena 3D con soltura.

Datos persoal Formador e Titor

Persoal formador

Rafael Tenorio Aranguren

Empresa contratada

Rafael Tenorio Aranguren

Titor

CIXUG

Descrición

Blender é un programa informático multiplataforma, dedicado especialmente ao modelado, iluminación, renderizado, a animación e creación de grafos tridimensionais. Tamén de composición dixital utilizando a técnica procesal de nodos, edición de vídeo, escultura (inclúe topoloxía dinámica) e pintura dixital.

As características deste software libre de modelado 3D son:

  • Multiplataforma, libre, gratuito e cun tamaño de orixe realmente pequeno comparado con outros paquetes de 3D.
  • Capacidade para unha gran variedade de primitivas xeométricas, incluíndo curvas, maias poligonais, vacíos, NURBS, metaballs.
  • Xunto as ferramentas de animación inclúense cinemática inversa, deformacións por armadura ou cuadrícula, vértices de carga e partículas estáticas e dinámicas.
  • Edición de audio e sincronización de video.
  • Características interactivas para xogos como deteción de colisións, recreacións dinámicas e lóxica.
  • Posibilidades de renderizado interno versátil e integración externa con potentes trazadores de raios ou “raytracer” libres como kerkythea, YafRay ou Yafrid.
  • Lenguaxe Python para automatizar ou controlar varias tarefas.
  • Acepta formatos gráficos como TGA, JPG, Iris, SGI, ou TIFF. Tamén pode ler ficheiros Inventor.
  • Motor de xogos 3D integrado, cun sistema de ladrillos lóxicos. Para mais control úsase programación en lenguaxe Python.
  • Simulacións dinámicas para softbodies, partículas e fluidos.
  • Modificadores apilables, para a aplicación de transformación non destrutiva sobre maias.
  • Sistema de partículas estáticas para simular cabelos e pelaxes, ao que se agregaron novas propiedades entre as opcións de shaders para lograr texturas realistas.

Competencias a desenvolver

Coa realización deste curso os participantes adquirirán coñecementos sobre:

  • A ferramente Blender e a sua comunidade
  • A interface gráfica de Blender
  • Estratexias de modelado
  • Blocking
  • Creación de materiais PBR e texturas
  • Coordenadas de obxectos UV
  • Iluminación e cámaras
  • Preparación e renderizado da escena
  • Animación
  • Sistema de particulas
  • Extensións de Blender

Metodoloxía

O curso combinará a formación teórica sobre unha serie de temas xerais, coa práctica a través da creación dunha sinxela escena en 3D.
A través da teoría adquiriranse coñecementos xerais da industria da creación 3D e do software Blender 3D, e a través da parte practica obteranse as competencias básicas para desenrolar un modelo 3D completo.

O curso impartirase en formato de videoconferencias en directo co formador, a través da aplicación Zoom.

Ditas videoconferencias repartiranse do seguinte xeito:

  • 1ra sesión, luns 22 de setembro de 9:00 a 10:00
  • 2da sesión, venres 26 de setembro de 9:00 a 11:00
  • 3ra sesión, luns 29 de setembro de 9:00 a 10:00
  • 4ta sesión, venres 3 de outubro de 9:00 a 11:00
  • 5ta sesión, luns 6 de outubro de 9:00 a 10:00
  • 6ta sesión, venres 10 de outubro de 9:00 a 11:00
  • 7ta sesión, luns 13 de outubro de 9:00 a 10:00
  • 8ta sesión, venres 17 de outubro de 9:00 a 11:00
  • 9na sesión, luns 20 de outubro de 9:00 a 10:00
  • 10ma sesión, venres 24 de outubro de 9:00 a 11:00
  • 11ra sesión, luns 27 de outubro de 9:00 a 10:00
  • 12da sesión, venres 31 de outubro de 9:00 a 11:00
  • 13ra sesión, luns 3 de novembro de 9:00 a 10:00
  • 14ta sesión, venres 7 de novembro de 9:00 a 11:00
  • 15ta sesión, luns 10 de novembro de 9:00 a 10:00

Temario

1.- Que é Blender 3D?

2.- Aprendizaxe da ferramenta baseándose no desenvolvemento dun exercicio práctico

3.- Primeiros pasos

4.- A interface gráfica

5.- Preparación do entorno de traballo

6.- Estratexias de modelado

7.- Blocking

8.- Detallado do modelo

9.- Revisión de escenas I

10.- Creación de materiais PBR

11.- Obtención de coordenadas uv de obxectos

12.- Creación de texturas

13.- Iluminación

14.- Cámaras

15.- Revisión de escenas II

16.- Preparación da escena

17.- Renderizado da escena

18.- Revisión de escenas III

19.- Animación

20.- Sistemas de partículas

21.- Montaxe de vídeo

22.- Revisión de escenas IV

23.- Compositor de escenas

24.- Extendendo Blender

Scroll ao inicio